Happy Bus 2020 – jedziemy do Was!
W tym roku nasze Figlobusy odwiedzą 4 województwa: łódzkie, wielkopolskie, dolnośląskie i opolskie. Łącznie odwiedzimy 21 powiatów a akcja obejmie swoim zasięgiem ok. 10 tys. dzieci. W województwie łódzkim odwiedzimy między innymi; Ozorków, Łęczyce, Krośniewice, Uniejów, Wieruszów, Lubczynę, Sokolniki, Wieluń, Zduńską Wolę i Zgierz.
Tematem przewodnim tegorocznej akcji Happy Bus będzie aktywność fizyczna i bezpieczeństwo. Aktywność fizyczna po okresach kwarantanny i zdalnej nauki oraz nowe zasady zabaw i przebywania w miejscach publicznych, to tematy o których mówi się w domach, szkole, sklepie… nowa rzeczywistość jest z nami od niedawna ale wspólne zrozumienie i poszanowanie bezpieczeństwa innych musi stać się nowym nawykiem, który będzie nam już od tej pory towarzyszył.
Ze względu na panujące reżimy sanitarne przystanki będą jednodniowe. Do każdej z miejscowości autobusy przyjadą w odstępie kilku dniowym, będą to: Mercedes Citaro, który Fundacja otrzymała od łódzkiego MPK – a dzięki Firmie Pepco przerobiła na mobilny figloraj, angielski Doubledecker – przerobiony na mobilny figloraj i amerykański Schoolbus – najnowszy nabytek Fundacji, również możliwy dzięki Firmie Pepco.
Każda trasa posiada swojego ambasadora – w tym roku dołączyli do akcji znani i lubiani łódzcy sportowcy.
Arkadiusz Malarz – piłkarz nożny, opiekun merytoryczny aktywności przywożonych przez Mercedesa Citaro, który tego lata spróbuje zarazić miłością do uprawiania sportu i do gry w piłkę nożną uczestniczące w projekcie dzieci,
Iza Kowalińska – siatkarka, opiekunka merytoryczna aktywności z którymi w trasę wyruszy angielski Doubledecker – Iza będzie szukać talentów siatkarskich wśród bawiących się z nami dzieci, poprowadzi gry i zabawy z mini siatkówki,
Elżbieta Nowak – koszykarka, opiekunka merytoryczna trasy Schoolbusa, poprowadzi gry i zabawy powiązane oczywiście z koszykówką.
PARTNER STRATEGICZNY
PEPCO to europejska sieć dyskontów założona w 2004 roku oferująca odzież i produkty dla domu w najniższych cenach. Dzisiaj PEPCO to ponad 2000 sklepów zlokalizowanych w Polsce, gdzie marka powstała, w Bułgarii, Czechach, Chorwacji, Estonii, Litwie, Łotwie, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech.
Ponieważ firma rozwijająca się tak dynamicznie ma znaczący wpływ na środowisko i otoczenie społeczne czuje się za nie jeszcze bardziej odpowiedzialna i stara się wykraczać poza podstawową, sprzedażową rolę sieci dyskontowej.
Chcąc przyczyniać się do poprawy jakości życia pracowników, klientów i lokalnych społeczności, doskonali różne aspekty swojej działalności i wprowadza rozwiązania, które mają na uwadze dobro dzisiejszych i przyszłych pokoleń.
W obszarze odpowiedzialności społecznej, PEPCO koncentruje się na wspieraniu dzieci w ich edukacji i rozwoju osobistym a także, w zakresie efektywnej organizacji czasu wolnego. W każdym kraju, gdzie obecne jest PEPCO przedstawiciele firmy współpracują z organizacjami pozarządowymi, które realizują dziesiątki projektów rozwojowych dedykowanych dzieciom w trudnej sytuacji życiowej. W ramach tych projektów stawia na rozwój umiejętności społecznych i praktycznych, odkrywanie i pielęgnowanie talentów, zapewnianie dzieciom dostępu do edukacji i rozbudzanie ich zainteresowań kulturą czy sportem.
Partnerzy społeczni PEPCO mogą liczyć nie tylko na wsparcie finansowe ale też produktowe i zaangażowanie pracowników firmy. Działalność CSR PEPCO finansowana jest w całości z zysków ze sprzedaży reklamówek Ecoloop (wykonanych w 80% z materiałów recyklingowych i nadające się w 100% do recyklingu) i wspomagana ofertą produktów charytatywnych – pluszowych misiów dostępnych w sklepach PEPCO.
Głównymi partnerami PEPCO w zakresie pomocy niesionej dzieciom w Polsce są: Towarzystwo Przyjaciół Dzieci, Fundacja Happy Kids czy SOS Wioski Dziecięce. W pozostałych krajach współpracuje m.in. z Junior Achievement Europe, SOS Children’s Villages, Save the Children.
WAŻNE!!!
Ze względu na obowiązujący stan epidemiologiczny, w tym roku zabraknie jednego ze stałych elementów akcji – wolontariuszy zagranicznych. Co roku studenci z różnych państw towarzyszyli nam w akcji bawiąc i ucząc języka angielskiego. Młodzi ludzie z Japoni, Indonezji, Kambodży, USA, Kenii, Turcji, Chin, Ukariny, Francji, Niemiec, Anglii, Meksyku, Argentyny, Malezji, Egitpu i wieli wielu innych, stali się symbolami otwartości, radości i wspólnej nauki dla wielu mieszkańców polskich miast i wsi.